maandag 8 december 2008

How to surround yourself with idiots

Zo zou het boek kunnen heten dat ik vandaag of morgen ga neerpennen vol frustraties. Niet dat ik de kwaliteiten heb om een schrijver te worden, integendeel. Maar nu zelfhulpboeken toch back into fashion zijn, kan dat er makkelijk met door. De eerste tip zou zijn: "Forget about everything you have ever accomplished & start to live like your new idiotic friends." Eerlijk, hoe kan je nu omgaan met mensen waarvan je weet dat ze zo zwaar mislukken in het leven, op alle vlakken & dat omwille van hun eigen domme keuzes. Want hey, het is toch je eigen keuze als je beslist schulden te maken, niet te werken, louche zaakjes op te zetten en als kers op de taart, tadaaaaaa : overal de man uit te hangen alsof iedereen naar hun zielige leventje moet opkijken. Wel, zo'n mensen zijn blijkbaar gegeerd in vriendenkringen. Niet dat je jezelf moet afvragen wat je in heel die tijd zelf hebt proberen opbouwen: een nieuw leven met nieuwe (met de nadruk op NORMALE) mensen, een job, een 2de kans.
Enfin, dit even gezegd zijnde. Ik begin te klinken als mijn grootmoeder die de preek van haar leven afsteekt iedere keer ik er een bezoekje breng. No offense aan mijn grootmoeder natuurlijk. Een schat van een mens.

Verder ben ik verheugd U het komende blijde nieuws te melden: na lang zoeken hebben we eindelijk een appartement gevonden. Natuurlijk gaan we de eerste maand er nog niet inwonen door komend poets- & verfwerk. De nabije kerstvakantie is dus welgekomen. Het voelt allesinds al goed om sleutels & een contract in de handen te hebben.
17 days 'till Christmas

PS: Bovenstaand verhaal heeft niks met mijn eigen relatie te maken, alles gaat nog steeds smooth!

Geen opmerkingen: