donderdag 11 december 2008

Beignets & tong

Gisteren had ik het lang verwachte kookexamen met als hoofdgerecht gepocheerde tongscharrolletjes met witte wijnsaus & hertoginnenaardappelen & fruitbeignets met frambozencoulis als nagerecht. Alhoewel ik niet bewust gekozen heb voor een kookrichting (hotelmanagement meerbepaald) kreeg ik het toch voorgeschoteld. Ook al waren het maar 7 weken echt kookles, ik vertrok de eerste lessen met tegenzin naar het PIVA om daar mijn kookkunsten *kuch* te laten zien. 9 weken later legde ik mijn examen af & blikte ik met tegenzin op de afloop ervan. In die paar weken heb ik geleerd meer te maken dan een omelet en spaghetti. Na jarenlang proberen kan ik eindelijk een deftige schotel macaroni maken & andere dingetjes. Anyway, over enkele uurtjes mag ik mijn punten waarnemen. Laat ons hopen op een 'geslaagd' .

Kus, Stephanie

PS: Nu ik er toch niet meer zal komen: Dank aan chef Bart Robbeyns, Robbijns (of andere consoorten) , die een fantastische begeleiding gaf & me de nodige boost in m'n zelfvertrouwen gaf waardoor ik me toch aan het fornuis begaf. Mocht hij ooit zo nieuwsgierig dat hij zichzelf googled & hierop terecht komt: bedankt!

Geen opmerkingen: