dinsdag 28 oktober 2008

Gevonden !!!

Bijna heel mijn leven lang vertikte ik het om het woord tweedehands nog maar in de mond te nemen. Het had iets minderwaardigs, armoedigs. Ook ik, die doorgaans niks moet hebben als er geen merk opstaat (vergeef me het snobisme, ik ben zo opgevoed. ;) ) , ben gebeten door de vintagemicrobe. Deels door mijn stiefvader, die verzot is op Delfts porcelein en eBay iedere dag volledig nakijkt op zoek naar Delfts en meubelen en deels door het vele blogjes lezen van mensen die wel iets met tweedehands hadden.
Tweedehandsspulletjes hebben meer karakter, zijn doorgaans goedkoper en je hebt meer aanbod.
Ook al zijn er dingen die ik nooit of te nooit tweedehands zou willen kopen/gebruiken zoals servies, ondergoed, kledij (behalve dan van m'n oma of vriendinnen ofzo) en zetels. Hoogstwaarschijnlijk zal ik het in mijn leven alleen maar houden bij meubels maar vanaf ik een pareltje zie op internet zal ik in tegenstelling tot vroeger, geen seconde meer twijfelen om een bod te doen.

Waarom ik eigenlijk deze hele uiteenzetting doe is simpel. Vandaag besloot ik mijn moeders juwelenkistje nog eens te plunderen op zoek naar een horloge. Ik ben verzot op grove, mannelijke exemplaren en ben al maandenlang op zoek naar een gouden (al dan niet nepgoud) horloge. Enkele uren heb ik de ontdekking van mijn leven gedaan in dat juwelenkistje. Er lag een supermooie horloge in. Mijn mama vertelde me dat het een horloge zou zijn van mijn overovergrootvader en dat ze veel zou waard zijn. Nu weet ik dat mensen nogal kunnen overdrijven over zo'n dingen. Wat ik van plan ben is de horloge mee te nemen naar de juwelier, om te zien of ie wel echt 18 karaat is en of hij echt wel waard is wat mijn mama me probeert wijs te maken.


Photobucket



Photobucket

1 opmerking:

Maxie zei

ziet er een mooi horloge uit!!!